آماری تامل برانگیز از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان دزفول
گروه: اجتماعی
تاریخ: ۰:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵دزفول

🔹به گزارش خبری ندای دزفول صبح امروز روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان دزفول گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۳۹۶ ارائه نمود. 🔸دراین گزارش که بصورت اینفوگرافی ارائه شده بود از میزان فعالیت های خود در سال۱۳۹۶ بود که یکی از این آمارها در کمال تامل برانگیزی و تعجب برای […]

🔹به گزارش خبری ندای دزفول صبح امروز روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان دزفول گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۳۹۶ ارائه نمود.

🔸دراین گزارش که بصورت اینفوگرافی ارائه شده بود از میزان فعالیت های خود در سال۱۳۹۶ بود که یکی از این آمارها در کمال تامل برانگیزی و تعجب برای شهروندان؛خجالت آور نیز بود.

🔹یکی از این آمارها میزان مزاحمت های تلفنی برخی شهروندان برای مرکز فوریت های پزشکی بود که تعداد این مزاحمت ها به ۴۶۹۳۴ هزار تماس در سال ۹۶ رسید.

🔸آماری که شاید در نگاه اول خنده دار و طنز به نظر برسد اما وقتی به آن دقت می کنی دردناک و فاجعه بار است.برخی شهروندان مریض احوالی که با تماس های بی جا با زندگی و جان سایرین بازی کرده و فرصت زندگی را از سایرین سلب می کنند.

🔹شهروندان باید این را بدانند که مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ می توانند جان یک انسان را بگیرد چرا که اِشغال کردن تلفن اورژانس، بازی کردن با زندگی افراد مصدوم و آسیب دیده است.لذا این فرهنگ باید نهادینه شود و نباید به راحتی ازاین موضوع گذشت.

🔸توصیه می شود که دبیران در مدارس؛استادان در دانشگاه ها به این موضوع پرداخته و برای دانش آموزان و دانشجویان فرهنگ سازی کنند.همچنین مسئولین فوریت های پزشکی با حضور در مساجد و مدارس و دانشگاه ها در خصوص پیامدهای این مزاحمت ها شفاف سازی نمایند تا شاید شاهد مزاحمت های کمتر و یا اصلا مزاحمتی برای مرکز فوریت های پزشکی نباشیم.

پاسخی بگذارید